Üldised tellimistingimused

Üldiselt

Tellija poolt esitatud tellimus on ostu-müügi lepinguks Hansaposti ja Tellija vahel. Hansapost nõustub lepinguga, kui ta asub tellimust täitma. Hansapost jätab endale vajadusel õiguse tellimus tühistada sellest Tellijat informeerides.

Kaubad on saadaval kuni kaupu jätkub. Hansapostil on õigus lepingust taganeda juhul, kui tellitud kaupa ei ole võimalik kauba lõppemise tõttu tarnida. Hansapost informeerib Tellijat lepingust taganemisest esimesel võimalusel kas telefoni, e-posti või posti teel. Juhul, kui Tellija on tellitud kauba eest juba tasunud, tagastab Hansapost ostuhinna viivitamatult, kuid hiljemalt 14 päeva jooksul. 

Järelmaksuga tellimine

Järelmaksu taotlust saab esitada alates ostusummast (enne saatekulu lisamist) 32 EURi.

Esitades Hansapostile järelmaksuga tellimuse, annate Hansapostile õiguse töödelda oma isikuandmeid ning kontrollida avalikest allikatest Teie krediidivõimekust. Hansapost jätab endale õiguse järelmaksuga tellimust mitte rahuldada, kui ilmneb, et Tellijal esineb makseraskusi. Hansapost võimaldab järelmaksuga osta ainult täisealistel tellijatel. 

Järelmaksuga on võimalik tellida nii telefoni ja interneti teel või saates kupongi. NB! Kui olete sooritanud ostu kasutades järelmaksu, siis toimub paki väljastamine ainult lepingu omanikule isikut tõendava dokumendi alusel. Lepingu koos maksegraafikuga saate paki kättetoimetamisel. Järelmaksu ei saa vormistada, kui tellite paki SmartPosti ja Omniva pakiautomaati. 

Järelmaksuleping

Hansaposti järelmaksu pakkuja (laenuandja) on OÜ Koduliising, Inbank AS või Svea Finance AS. Järelmaksuga saavad kaupa tellida täisealised ja teovõimelised tellijad. Järelmaksuga ostmiseks tuleb esitada oma isikukood ja dokumendi number, mille Hansapost esitab laenuandjale. Laenuandja viib läbi krediidianalüüsi ja isiku samasuse tuvastamise ning selgitab välja isikule krediidi andmise võimalikkuse. Laenuandjal on krediidianalüüsi tulemusena õigus järelmaksuga müügist keelduda. Järelmaksuga ostetud kauba hind kuulub tasumisele võrdsete osamaksetena vastavalt Tellija poolt valitud järelmaksu perioodi kuude arvule, mis saab olla  4-48 kuud, kuid mitte vähem kui 7 € ühe kuu kohta.

Kauba vastuvõtmisel postkontorist või muul viisil tutvub tellija kaubaga ning teavitab võimalikest puudustest Hansaposti viivitamatult. Kauba vastuvõtmisega kohustub tellija täitma järelmaksulepingu tingimusi ning tagama koos kaubaga või muul viisil kättesaadud graafiku osamaksete tähtajalist tasumist. Kauba ostmisel järelmaksuga lisandub ostetud kauba kataloogis märgitud hinnale (algmaksumus) täiendavalt intress 25% aastas, mida arvestatakse kauba algmaksumuselt vastavalt järelmaksu perioodi kuude arvule. Krediidi kulukuse määr on alates 36%. 

Toote juures toodud järelmaksu kuumakse on arvestatud antud toote maksimaalse võimaliku järelmaksu perioodi korral ning ei sisalda transpordi maksumust.

Näide 1. Periood 6 kuud: Järelmaksuga ostetud kauba lõppsumma = algmaksumus x 1,125. Kuumakse = järelmaksu lõppsumma /6

Näide 2. Periood 12 kuud: Järelmaksuga ostetud kauba lõppsumma = algmaksumus x 1,25. Kuumakse = järelmaksu lõppsumma /12

Aadressimuutus

Nime- ja aadressimuutustest teavitada esimesel võimalusel infonumbril: 611 5511 või kirjutades hansapost@hansapost.ee

 

Ülesütlemine ja taganemine

Tellijal on õigus igal ajal järelmaksulepingu alusel saadud laen ennetähtaegselt tagastada, teatades sellest laenuandjale kirjalikult ette 10 (kümme) päeva. Sellisel juhul on laenuandjal õigus nõuda hüvitist 1% ennetähtaegselt tagasimakstud krediidisummalt kui ennetähtaegse tagasimaksmise ja järelmaksulepingu lõppemise vaheline periood on pikem kui üks aasta ja 0,5% ennetähtaegselt tagasimakstud krediidisummalt kui ennetähtaegse tagasimaksmise ja järelmaksulepingu lõppemise vaheline periood on alla ühe aasta. Tellija võib järelmaksulepingust/ lepingust taganeda 14 päeva jooksul alates kauba kättesaamisest. Lepingust taganemise korral loetakse tellija taganenuks ka lepinguga seotud järelmaksulepingust.  

Tagastamine

Tellijal on õigus põhjust avaldamata 14 päeva jooksul tellitud kauba kättesaamisest lepingust taganeda ning kaup ümber vahetada või tagastada. Lepingust taganemise korral peab tellija kauba tagastama viivitamata, kuid mitte hiljem kui 14 päeva jooksul.

Kaupa võib proovida ja selle tutvuda, et veenduda selle sobivuses või mittesobivuses, kuid proovimise käigus tuleb tagada kauba ja selle pakendi minimaalne mõjutatus. NB! Proovimine tähendab samaväärset kasutust nagu on tavaks jaekaubandusasutustes enne ostu sooritamist. Nt. kohvimasinaga ei tohi valmistada kohvi, muruniidukiga ei tohi niita muru, arvutil ei tohi käivitada tarkvara jne. Tagastatud toode peab olema originaalpakendis, originaalmarkeeringus ning samasuguses komplekssuses nagu tellijale väljastamise hetkel. Kaup, mis saabub tellijani pakendis osadeks võetuna peab tagastamisel olema samuti osadeks võetud ning pakendatud samamoodi nagu kauba väljastamisel tellijale. Kui kauba pakendit on võimalik avada pakendit rikkumata, kohustub tellija pakendi selliselt ka avama. Kauba küljes olevad kauba seisukorra kaitsmiseks paigaldatud esemed (nt kaitsekiled), mis ei takista kauba proovimist ja sellega tutvumist, peavad kauba tagastamisel olema eemaldamata.

Juhul, kui kauba originaalpakend on kahjustunud või kui kauba prooviperioodil toimunud kauba kasutamine ületab kaubaga tutvumiseks vajaliku mõistliku ulatuse või kui tagastatav kaup ei ole uue samalaadse kaubaga analoogilises seisukorras, siis on Hansapostil õigus arvestada Tellijale tagastamisele kuuluvast summast ühepoolselt maha kauba väärtuse vähenemisele vastav hüvitis. Hüvitise suurus määratakse kindlaks igakordselt lähtudes tagastatud kauba väärtuse võimaliku vähenemise ulatusest ning hüvitise suurusest teavitatakse tellijat esimesel võimalusel pärast hüvitise suuruse väljaselgitamist.  Vahetuskauba postiteenus on tellijale tasuta. Paki saab tellija tagastada lähimasse SmartPOSTi pakiautomaati kauba kättesaamisel smsi kaudu saadud personaalse koodi alusel või lähimasse Eesti Posti postiasutusse klienditagastusena. Hansapost tagastab tellija poolt tasutu viivitamata, kuid mitte hiljem kui 14 päeva jooksul lepingust taganemise teate jõudmisest Hansapostini.

Kui Tellija soovib kasutada oma 14-päeva tagastamise õigust ja ei soovi vahetust (näiteks riide numbri tõttu), siis tagastamise kulud katab algselt Hansapost, lõppkokkuvõttes Tellija. Tellija võib ise tuua väiksema toote Järve Selveri Hansaposti esinduspoodi Tallinnas või suuremate toodete puhul Hansaposti lattu Luite 19a, samuti Tallinnas. Juhul kui ta kasutab postiteenust, siis tagastab ta toote tagastamisevormi alusel Hansaposti kuludega, mis hiljem tagastamisele kuuluvast summast maha arvestatakse. Toote algselt kättesaamisega seotud postikulu hüvitatakse proportsionaalselt. Näiteks, kui oli tellimuses oli 3 toodet ja saatmiskulu 5.99 eurot, siis ühe toote tagastamisel tagastatakse 5.99/3 eurot. Erisuuruste toodete põhjal kasutatakse mõistlikkuse printsiipi – näiteks tellimuses oli külmkapp ja kauss, saatmisekulu 29,99 eurot, siis külmkapi tagastamisel hüvitatakse 29,99/2 eurot, kausi tagastamisel 5,99 eurot.

14-päevane tagastamisõigus ei kehti kauba puhul, mis on valmistatud Tellija isiklikke vajadusi arvestades; kauba puhul, mis on kiiresti riknev või vananev; perioodiliselt ilmuvate trükiste puhul (nt ajakirjad); audio- ja videosalvestustele ning arvutitarkvarale, juhul kui Tellija on ümbrise avanud; suletud pakendiga asjadele, mis ei ole kõlblikud tagasisaatmiseks tervisekaitse või hügieenilistel põhjustel, kui pärast kohaletoimetamist on pakend avatud (nt kosmeetika, parfüümid, pesu ja bikiinid).

Pretensioonide esitamise aeg

Pretensioonide esitamise aeg on 2 aastat. Seejuures tuleb arvestada, et kui kaubal ilmneb puudus 6 kuu jooksul peale selle ostmist, siis eeldatakse, et need olid olemas juba kauba ostmise ajal, kui Hansapost ei tõesta vastupidist. 6 kuu jooksul tekkinud defekti puhul, toote diagnostikaga seotud kulud katab Hansapost. Juhul kui diagnostika tulemus näitab, et defekt on tekkinud tarbija vea tõttu, siis Hansapost võib korraldada Tellija jaoks tasulise remondi või saata toode Tellijale tagasi. Kui Tellija ei nõustu diagnostika tulemusega, on tal õigus võtta teine arvamus, mille kulud jäävad algselt Tellija katta.

Peale 6-kuise perioodi möödumist kauba ostust tuleb Tellijal endal tõestada, et tegemist on tootmisveaga, mitte tarbija enda valest kasutamisest tingitud defektiga. Tellija korraldab ise diagnostika ja saadab selle tulemusel koostatud tööakti Hansapostile. Hansapostil on õigus tööakti järeldusega mittenõustumisel korralda teine ekspertiis, mille kulud katab algselt ise. Kui Tellijal ei ole võimalust diagnostikat korraldada, siis Hansapost saab soovitada oma partnerite töökodasid. Sellega seonduvad kulud katab Tellija kuni pole tõestatud, et tegemist oli toote defektiga. Pretensioonide lahendused võivad olla kas osaline hüvitis, toote tagasiost, vahetus või parandus.

 

Vaidlused

Lepingu täitmisel tekkivad vaidlused püütakse lahendada läbirääkimiste teel. Kokkuleppe mittesaavutamisel lahendatakse vaidlused kohtu korras Eesti Vabariigis kehtivate õigusaktide kohaselt kohtus. Tellijal on Lepingust tulenevate vaidluste kohtuväliseks lahendamiseks õigus pöörduda Tarbijakaitseameti juures tegutseva tarbijakaebuste komisjoni poole. Tarbijakaebuste komisjoni poole pöördumise õiguse kasutamine ei võta Tellijalt õigust pöörduda vaidluse lahendamiseks kohtu poole. Tarbijakaitseameti aadress on Rahukohtu 2, 10130 Tallinn. 

Probleemtoodete tagastamine

Probleemtootest (nt: patarei ja aku, mootorsõiduk, elektri- ja elektroonikaseade, rehv, põllumajandusplast) tekkinud jäätmete tagastamise kogumispunktide info leiab siit: 
http://keskkonnateenused.ee/kliendile/hinnakirjad/jaatmejaamad/ ja

http://eesringlus.ee/kuhu-viia-vana-kodutehnika-ja-patareid/